Arhitecţii Christopher Christophi şi Lucas Mazarrasa au propus un nou concept, pe care l-au denumit Hyper-Speed Vertical Train Hub. Proiectul lor presupune construirea unor zgârie-nori care să înlocuiască staţiile de metrou tradiţionale, cu nişte peroane verticale, care ar elibera spaţiul atât de important în oraşele aglomerate şi ar redirecţiona pasagerii mai eficient.

Hyper Speer Vertical Train Hub

"Hyper Speer Vertical Train Hub îşi propune să rezolve provocările inevitabile cu care se vor confrunta marile oraşe până în 2075", spun arhitecţii, "şi oferă o soluţie realizabilă şi sustenabilă pentru viitorul transportului". Proiectul ar reduce impactul pe care îl au staţiile de metrou tradiţionale asupra spaţiului şi aglomeraţiei din metropolele mondiale, ar scădea nivelul poluării şi ar creşte eficienţa reţelelor de transport în comun.

Hyper Speer Vertical Train Hub

Turnurile-noduri fervoiare ar putea să devină "elemente de infrastructură repetabile". Zgârie-norii ar creşte capacitatea staţiilor de metrou, având posibilitatea de a găzdui mai multe trenuri în acelaşi timp. Spaţiul rămas liber pe locul fostelor staţii de metrou va fi transformat în parcuri, la fel ca şi terasele de deasupra turnurilor.

Hyper Speer Vertical Train Hub

Trenurile, care vor avea o capacitate de zece pasageri, aşezaţi pe două rânduri, vor merge orizontal până în apropierea turnurilor-staţii. Apoi, se vor ataşa de exteriorul clădirii cu ajutorul unui sistem magnetic şi vor urca, vertical, până în staţie. Compartimentele individuale în care stau pasagerii vor pivota asemenea unei roţi Ferris, astfel încât călătorii nu vor avea de suferit.