Sauna – favorabilă sau dăunătoare organismului?

Andrei Vasile | acum 17 zile 18 ore
Vremea pentru saună

După un antrenament dur în sală, una dintre cele mai bune metode de relaxare a mușchilor este petrecerea unor minute în saună sau în baia de aburi. Căldura se va revărsa asupra corpului și te va ajuta să îți relaxezi grupele de mușchi pe care tocmai le-ai lucrat. Cu toate acestea, fiecare dintre noi s-a gândit, măcar o dată, dacă acea căldură în exces ne poate dăuna în vreun fel organismului și dacă ar trebui să renunțăm la minutele petrecute înăuntru.

Așa cum deja știm există două tipuri de saună: uscată sau umedă. Cele mai multe dintre saune utilizează pietre foarte fierbinți ca sursă a încălzirii, prin adăugarea de apă asupra lor pentru a crea aburii. Deși saunele umede au tendința de a fi chiar mai bine fierbinți, fiecare dintre cele două tipuri conduc la o transpirație abundentă. Din acel moment organismul începe să se relaxeze după efortul depus în timpul antrenamentelor și, totodată, toxinele din organism sunt eliminate.

Tocmai ca urmare a acestor efecte, am identificat o serie de argumente favorabile utilizării saunei cât mai des:

• Ajută la creșterea circulației sângelui – vasele de sânge se relaxează în momentul în care ne aflăm în saună și are loc o creștere a pulsului. Astfel sângele circulă mai rapid și mai liber prin corp;
• Favorizează pielea mai sănătoasă – prin toxinele care sunt eliminate din organism;
• Susține scăderea în greutate – atâta timp cat sauna este utilizată în combinație cu antrenamentele regulate la sală și cu o dietă echilibrată, va susține pierderea kilogramelor în plus;
• Contribuie la scăderea stresului – dacă începi să petreci timp în saună, vei putea observa că organismul se va relaxa și astfel te vei simți eliberat de o parte dintre factorii de stres.

Evident, nu putem nega faptul că există și o serie de factori negativi care ar putea fi identificați cu privire la utilizarea saunei:

• Presiunea sângelui ar putea reacționa într-un mod negativ – în special persoanele care știu că au hypertensiune trebuie să fie foarte atente la cât timp petrec în saună. Așa cum menționam anterior, va exista o creștere în circulația sângelui și a pulsului, iar din acest motiv am putea observa și o creștere a presiunii.
• Pielea ar putea fi mai uscată – dacă petrecem prea mult timp în saună și nu suntem atenți, în loc să avem o piele mai sănătoasă, am putea observa chiar efectul invers prin pierderea unor substanțe esențiale din organism.

Putem observa că ține de fiecare dintre noi să ne dăm seama cât timp este bine să petrecem în saună astfel încât să ne simțim bine și să observăm și o serie de îmbunătățiri ale organismului. Este foarte important ca înainte de a profita de această activitate să citim cu atenție indicațiile care există la intrarea în saună și să le respectăm pentru a ne asigura că nu vom avea parte de efecte nocive, pe termen lung.

 

Citeste mai multe despre: sauna, abur cald, eliminarea toxinelor,

CELE MAI CITITE ARTICOLE
 
Politica de Cookie | Politica Confidentialitate