Primul gând care mi-a venit în minte când discutam cu George a fost despre primele lui zile ca motociclist în București și despre cât de dificilă a fost trecea de la șofer de mașină la unul de motor. Răspunsul lui m-a luat prin surprindere:
- În primele 2-3 zile ca începător vei fi în postura unei situații limită în trafic – încă nu ești pregătit să mergi pe motocicletă...ca un motociclist. Toți cei din jur spun că suntem niște derbedei pe două roți, așa că te gândești să încerci să rămâi apropiat profilului de șofer de autoturism. Problema este că motocicleta nu va frâna niciodată la fel de eficient ca mașina și din acest motiv când o mașina va frâna brusc în fața ta, vei alege să rămâi între benzi și să te deplasezi mai rapid și sigur.

Mi-am continuat curiozitățile făcând trecerea spre modul în care a resimțit pericolul ca șofer de motor, iar George nu s-a ferit să admită că orașul este, probabil, cel mai periculos loc de mers cu motocicleta din mai multe motive.

Primul, remarcat de el, era faptul că haosul din trafic te obligă să fii foarte atent în jurul tău, deci manevrarea motocicletei îți poate scădea din concentrare. Un al doilea era că din cauza vitezei mici, constante, are loc o scădere a echilibrului motocicletei, iar ca urmare crește nevoia șoferului de a o ține dreaptă din propriile puteri.

În ciuda acestor motive, George remarcă că într-un oraș este ”foarte ușor să citești traficul deoarece pe motocicletă nu ai alte distrageri (radio, telefon, aer condiționat) și esti foarte atent la ce fac ceilalți participani la trafic, putând astfel să eviți accidente cauzate de alți șoferi.”

Un alt aspect care mi-a atras atenția în timpul discuției purtate, a fost remarca lui George vizavi de șoferii mașinilor.
- În general ei țin cont că ești motociclist până în ora 9:00 și după ora 18:00. În afara acestor intervale, toți se grăbesc să ajungă la o anumită destinație și sunt mai agresivi. Dimineața sau seara, toți participanții la trafic se așteaptă la aglomerație și se uită mai des în oglinzi, iar uneori chiar îți fac loc să treci pe lângă ei.

O astfel de discuție, m-a făcut să trag o concluzie destul de clară: condusul în oraș nu este pentru un motociclist nici cea mai ușoară și nici cea mai plăcută activitate.

Și atunci am vrut să aflu mai multe despre cum a resimțit el primul drum în afara orașului...cu detalii revenim în următorul episod!