Cel mai misto lucru ni s-a parut din start numele masinii asteia. Cum sa iei ceva violet-culoare speciala - si sa se numeasca “alb”? Shiro inseamna “alb” in japoneza, iar Juke inseamna fun in romaneste. Mult fun cu un SUV care ne-a luat ochii de prima oara. Juke este precum ciorba de burta. Ori iti place de mori, ori il urasti cu toata fiinta. Astea sunt reactiile pe care le-am intalnit. Eu sunt unul dintre cei care adora Juke pentru moaca aia din “Cars”.

Ce nu stie lumea e ca dincolo de formele pe care unii le considera ridicole sau, deopotriva, interesante, sta o poveste de raliu din anii ’80 (ochelarii din spoilerul fata spun cel ami bine povestea asta).

Am mai condus Juke, am facut un test chiar cu Vintila, in ProMotor. Masina asta, cu motorul asta, este senzationala. Un 1.6 litri turbo extrem de grav, care scoate 190 de cai in cap si 200 daca vrei sa te dai rotund. Fata de modelul trecut pe care l-am condus, Juke Shiro are cutie automata. Nu este la fel de directa precum cea manuala, intr-adevar, dar daca o inveti, te invata si ea pe tine cu putere.

In asa-zisul test, care de fapt a fost un pretext ca sa plec la mare, am fost patru oameni in masina cu portbagajul full. Timpii de reactie ai masinii se modifica un pic. Se simte greutatea, dar nu in accelerare, ci pe frane, acolo unde trebuie sa apesi din timp ca sa te si opresti la timp. La viteza mare (nu pot sa spun cat) apare si un mic disconfort pe viraje, dar o tii bine daca stii cu volanul.

Unde au dat un pic japonezii de gard? Pai inauntru. Nu este spatiu pe cat ai avea nevoie de el. Daca bagi doua persoane in spate trebuie sa sacrifici pozitia la volan si devine enervant dupa doua-trei sute de km. Mai ales ca-ti respira in ceafa ala din spate.

Materialele sunt si ele bune, nu cele mai bune, iar designul este din acelasi film cu exteriorul, adica foarte cool si vioi.

Fiind varianta de top, am avut cam de toate pe masina si cand spun de toate ma refer la tot felul de butoane care fac maximum de lucruri. Un rezervor plin, de 42 de litri, mi-a ajuns pentru 350 de km. Insa cand a fost sa-i dau chiar i-am dat pana, vorba aia, au zburat tablele de pe ea. La intoarcere am mers la consum 20 de km, dupa care nu am mai rezistat in ritmul asta si am scos acelasi consum. E foarte greu sa te abtii de la teribilisme pentru ca pleaca de sub tine cand te ia nebunia si o calci.

Desi era 4x4, nu am testat asta pentru ca nu am avut unde si pentru ca Juke nu este o masina de teren. Juke ramane o masina de oras pentru 4 oameni sau o masina de plecat afara pentru 2 persoane. D’asta n-am mers decat pe 4x2.

Ne plac:  exterior-interior, motorul, puterea, dotarile

Ne plac mai putin: cutia, directia, franele

Nu ne plac: spatiul din spate, portbagajul prea mic

 

Pret: 26.000 euro (TVA inclus)